pondělí 26. ledna 2009

Některé demotivační činitele

Poslední zkouška. A jak už to bývá, ta nejtěžší. I když, každá zkouška, před kterou zrovna jsem, mi přijde nejtěžší. A to nemluvím o zkouškách životních, nýbrž o těch školních. Co se totiž týká studia, akorát po nocích pozoruji, co všechno mi učení znesnadňuje, místo, abych se učila:


- Při studiu psychologie postupně odhalíte, že vše, o čem se učíte, se ve vás odehrává. A to se týká především psychopatologií. (Ano, mám je všechny.) Navíc nejste jedineční, protože vše je normální nebo minimálně popsané. Mnohem lépe se mi vše dělá, když vím, že to má název, popř. číslo diagnózy. A tak například vesele prokrastinuji, oddávám se koprolálii a co mě zatím nejvíc znepokojilo, určitě jsem agnostik.


- Navíc se dočtu, že existuje paradox učení (čili vše, co se naučím, stejně rychle zastará a musím to za chvíli přeučovat), že co si neprožiju na vlastní kůži, to stejně zapomenu, že se naučím vždy jen 10% probrané látky a že do mě učitel při zkoušce projektuje sebe a svoje představy o mně, takže můj výsledek ani tak moc nezávisí na počtu nocí strávených nad knihou, jako na tom, jak noc strávil on, pak se mi hned učí o poznání lépe.


- Taky píšou, že kladné sebehodnocení a sebepřijetí je: "Jsem dobrý otec, dobrý milenec a vynikající znalec turbogenerátorů." A že je velmi důležité mít kladné sebehodnocení a sebepřijetí. Jen nevím, jak se dopracuji k tomu být dobrý otec a milenec (ty generátory bych snad nějak sfoukla..)


- Ve „volných chvílích“ googluji jméno profesora, co napsal knihu, kterou se snažím narvat ho hlavy, a zjistím, že podporuje tzv. HERMETICKÉ LÉČENÍ, cituji: „Z tělesných výměšků (moči, slin, potu, atd.) se vyrobí tzv. mumie, a tato mumie je podle časové astrologické korespondence vložena do jistých objektů - dejme tomu do rostliny nebo do zvířete. Tento objekt pak s léčivým účinkem absorbuje nemoc osoby, jíž mumie náleží. … Tato procedura vedla k úplnému uzdravení.“ Takže až budu mít příště rýmu, vložím svůj výkal do psa a uvidím. (interní sdělení – Markusi, pokud jsi ve mně tu nechutnost vážně probudil ty, opět ji uspi!)


- Uvažuji nad hloupostmi. Například jsem si koupila neuron, aby se mi líp učilo. Chudák, už je úplně zavařený a bojím se, že v nestřežené chvíli sedne k PC a napíše do giantmicrobes.cz, že chce zpět, ať pro něj pošlou rychlou.


No... Jako bych vás slyšela: BĚŽ SE RADŠI UČIT!

...Jdu se učit.

:)

Žádné komentáře: