čtvrtek 30. října 2008

Je to nemožný, už není nemožný!

Ve statistice nás učili, že pravděpodobnost je číslo, které je mírou očekávatelnosti výskytu jevu a že nabývá hodnoty 0 – 1. Přičemž P = 1 je JEV JISTÝ a P = 0 je JEV NEMOŽNÝ. Demonstrovali to na hodu kostkou. „Když hodíme kostkou jednou, padne číslo, když milionkrát, vždy padne číslo. Pravděpodobnost, že padne číslo je tedy 1. Ať ale házíme kolikrát chceme, nikdy nám nepadne sedmička. Pravděpodobnost, že na kostce padne sedmička je 0.“

Ověřovala jsem toto pravidlo v praxi. Kdykoliv jsem ***** napsala, on neodepsal. A to, ať k tomu měl důvod nebo neměl, ať na mě byl naštvaný nebo nebyl, ať jsem mu psala jednou nebo milionkrát, ať spal nebo nespal. Prostě dostat od ***** SMSku je jev nemožný. Začala jsem se s tím sžívat, když tu náhle… jednoho pátečního večera přišla SMS, která popřela všechny zákony statistiky.

PŘEPIŠTE UČEBNICE, ODEPSAL!





Žádné komentáře: